Thứ Bảy, 7 tháng 9, 2013

My story about Hanoi (Part 1)

       I usually have a preference rummaging what is old but it has been long forgotten. I prefer to do it as a hobby belief, it true, I'm happy to find things that others have forgotten. And this time, I find the old Hanoi, which a few people known although they are Vietnamese. I have collected 3D images of old Hanoi, they did Hanoi resurrection in my soul.
     It is very sacred for me, even though I was not born in this place, but I have living here, I have feeling the every breath and heart beats it.

  Câu chuyện của tôi về Hà Nội
      Tôi thường có một sở thích là lục tung những gì cũ kỹ mà người ta đã quên lãng từ lâu. Tôi thích làm điều đó như một thú vui, mà đúng thật, tôi vui khi tìm lại những gì mà người khác đã quên lãng. Và lần này thì tôi tìm lại Hà Nội, một Hà Nội mà hầu như rất ít người biết cho dù là người Việt Nam. Tôi đã thu thập được những bức ảnh 3D về Hà Nội ngày xưa, chúng đã làm Hà Nội sống lại trong tâm hồn tôi.
      Đối với tôi, Hà Nội như một điều gì đó thiêng liêng lắm, mặc dù tôi không sinh ra tại nơi này, nhưng tôi đang sống tại đây, tôi đang cảm nhận từng hơi thở và nhịp đập của trái tim nó


The roads, streets in the Old Quarter is now old but peaceful


Hotel in Hanoi Vietnam drawing from 3D paintings


Quoc Tu Giam Temple


Quoc Tu Giam Temple


Dong Xuan market area is not noisy and boisterous as it is today
(Khu chợ Đồng Xuân không ồn ào và náo nhiệt như ngày nay)


Dong Xuan Market


North door


Hanoi Carthedral


The Huc Bridge


Hanoi street corner


Hanoi Opera House


Long Bien Bridge


Trade Center 

Hoa Phong Tower


long coat of ancient Hanoi


Hang Co Station

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét